wtorek, 5 marca 2013

zupa brokułowa

Zawsze się cieszę, gdy mogę przygotować dwie potrawy za jednym razem. Chociaż częściowo. Czuję się wtedy jak perfekcyjna pani domu, która wie,  jak oszczędzać swój czas i pieniądze  :)

Zupa brokułowa, ta w moim wykonaniu, nie jest żadnym kulinarnym szałem, ale świetnie się sprawdza, kiedy nie mamy czasu, a chcemy zjeść coś na ciepło. 

250g brokułów gotujemy w 1,5 litrze wody z jedną kostką rosołową. Brokułom możemy spokojnie pozwolić się trochę rozgotować, ponieważ całość i tak będziemy miksować blenderem. Do całości dodaję jedną posiekaną i podsmażoną cebulę. Po zmiksowaniu zupa jest już gotowa.

Podaję ją zazwyczaj z odrobiną śmietany, lecz ostatnio zdecydowałam się również na resztkę gorgonzoli, którą miałam w lodówce. Byłam naprawdę pozytywnie zaskoczona efektem. Ser dodał charakteru tej z pozoru nudnej zupie. Jak widać na zdjęciu, ze wczorajszej sałatki została mi też resztka podpieczonych migdałów, którą również podałam do zupy, ale ta mieszanka jakoś mniej mnie już zachwyciła.


Mam nadzieję, że przyda Wam się ten przepis w momentach, kiedy brak Wam czasu na gotowanie. :)

1 komentarze:

  1. Brokuły z gorgonzolą komponują się doskonale! Uwielbiam takie połączenia ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do dodania swojego bloga na listę Top Blogi na str. znajdzprzepisy.pl.
    Przepraszam, że tutaj o tym piszę, ale nie znalazłam danych kontaktowych :)

    OdpowiedzUsuń