poniedziałek, 15 kwietnia 2013

sałatka z winogronem i orzechami



Jest to moje wielkanocne odkrycie. Po spałaszowaniu sałatki o przyzwoitej porze, dobierałam się do niej również o mniej odpowiednich porach. Mam nadzieję, że wszystko poszło w cycki!  :)
Sałatka składa się z mojej ulubionej bazy, czyli kurczaka, ananasa, kukurydzy i majonezu. Do tego dodajemy posiekane orzechy, które dla mnie są czymś całkiem nowym w sałatce, i ciemne winogrona oraz kilka marynowanych cebulek.

Potrzebować będziemy:
1 puszka ananasa w kawałkach
1 puszka kukurydzy
200g kurczaka
200g ciemnych winogron
100g posiekanych orzechów włoskich
Kilka marynowanych cebulek
3 łyżki majonezu

Pokrojonego w kostkę kurczaka marynujemy w przyprawach około 20min a następnie smażymy.
Ananasa i kukurydzę odsączamy z zalewy,  przekładamy do naczynia. Dodajemy winogrona, które uprzednio kroimy na ćwiartki i wybieramy z nich pestki. Kilka marynowanych cebulek kroimy na pół dokładamy do reszty składników. Świetnie nam przełamią swym ostrym smakiem słodki smak owoców. Orzechy zalewamy wrzątkiem na kilka minut, odcedzamy i dodajemy do reszty składników.  Całość łączymy z ostudzonym kurczakiem i majonezem.

Sałatkę podajemy na sałacie, z podpieczonym chlebem z masłem czosnkowym.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz