środa, 22 maja 2013

muffiny z szynką i porem oraz z suszonymi pomidorami, oliwkami i serem fetą

Czy znacie kogoś, kto nie lubi muffinów? : ) Ja nie, dlatego postanowiłam właśnie im poświęcić dzisiejszy wpis. Osobiście uwielbiam je w każdej postaci, czy to na słodko czy na słono. Chociaż ostatnimi czasy częściej przyrządzam te na słono.

Przed kilkoma miesiącami moi znajomi otwierali małą kawiarenkę. Kiedy jeszcze nie wiedzieli, czego mogą się spodziewać w dniu otwarcia, poprosili mnie o przygotowanie kilku rodzajów muffinów, tak na wszelki wypadek. Niestety nie był to zbyt lukratywny pomysł. Jednak myślę, że nie ma co się poddawać, a muffiny to mimo wszystko pyszna sprawa.


Moje ulubione to takie z szynką i porem oraz z suszonymi pomidorami, oliwkami i serem feta.


Przepis na ciasto na 10-12 muffinów:
2 szklanki mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 jajka
1 szklanka mleka
½ kostki masła

Farsze:

1 por
125g szynki lub boczku
Ewentualnie tarty ser zółty

Białą część pora kroimy w plasterki, je następnie w ćwiartki. Podduszamy razem z pokrojoną w drobne kawałki szynką lub boczkiem.
 
5 suszonych pomidorów (w oliwie)
75g fety
5 oliwek
 
Wszystkie składniki kroimy w kostkę i mieszamy.

Masło roztapiamy, odstawiamy do ostygnięcia. Mąkę przesiewamy przez sitko, mieszamy z proszkiem do pieczenia i wybranym farszem. W osobnym naczyniu bełtamy jajka i mieszamy je z mlekiem i masłem. Całość łączymy z mączną mieszanka. 

Podobno lepiej jest nie mieszać ciasta zbyt dokładnie, bo wyjdzie twarde. Muszę jednak przyznać, że jak do tej pory nie zauważyłam różnicy, co wcale nie znaczy, że moje muffiny są zawsze twarde.  

Papilotki do muffinów wypełniamy ciastem do ¾ wysokości. Jeżeli chcecie, aby Wasze muffny były większe, a posiadacie foremki do sufletu, możecie w nich umieścić papilotki, które wypełnicie do pełna. Muffiny lądują w piekarniku rozgrzanym do 200° na około 20 minut.
Muffiny z szynką i porem na kilka minut przed końcem pieczenia możemy posypać dodatkowo tartym serem żółtym.


Życzę Wam smacznego!




4 komentarze: