sobota, 20 kwietnia 2013

ciasto orzechowe

Jeszcze w styczniu wspominałam Wam o spotkaniu po latach z moją kuzynką, kiedy to zostałam oczarowana kuchnią jej Lubego. Dziś postanowiłam podzielić się z Wami kolejnym przepisem zapożyczonymi z  tej uroczej kolacji.

Będzie to przepyszne ciasto orzechowe, które przygotujemy bez użycia mąki i proszku do pieczenia. Efekt końcowy przypomina mi trochę browniego.

Potrzebować będziemy:
150g ciemnej czekolady (70% kakao)
125g masła
5 jajek
175g zmielonych wybranych orzechów, tym razem zdecydowałam się orzechy włoskie
100ml amaretto lub innego alkoholu, ja dodałam nalewki kawowej
Białą czekoladę do polania ciasta

Czekoladę i masło rozpuszczamy na ogniu. Nie gotujemy, chodzi faktycznie tylko o to, żeby składniki były płynne. Dodajemy do nich orzechy i alkohol. Jajka bełtamy w osobnym naczyniu, a następnie łączymy z powstałą masą. Ciasto wylewamy do wysmarowanej masłem i obsypanej bułką tartą formy i wstawiamy na 30min do rozgrzanego do 150° piekarnika.

Po wystygnięciu ciasto polewamy białą czekoladą. Idealnie komponuje się również z lodami lub polewą owocową.


2 komentarze: