piątek, 11 stycznia 2013

podrabiane pizzerki

Dziś coś na szybko - podrabiane pizzerki. Podrabiane, bo na cieście francuskim. Spodziewałam się wizyty znajomej, która nie je mięsa i chciałam przygotować coś, co będzie syte. A że miałam w domu ciasto francuskie i trochę sera, pomyślałam sobie, że nic tylko będę podrabiać pizzę. 

Ciasto rozłożyłam, powycinałam z niego okręgi. Co robię z resztą ciasta, zdradzę Wam następnym razem.

Okręgi rozłożyłam na blasze, część posmarowałam serkiem typu Allmette, resztę czosnkiem z oliwą, posypałam serem. Dopiero na nim rozłożyłam warzywa, inaczej by się dusiły pod serem, puściłyby swoją wodę, która by wsiąknęła w ciasto. A nie ma to jak chrupiący spód do pizzy! 
Górę możemy przystroić tak, jak chcemy. Ja mam dziś przede wszystkim warzywa: pomidory, kukurydza, oliwki, bazylia... Na wybranych pizzerkach znalazły się paluszki krabowe. 

Nie dodawałam przypraw. Wszystkie, które mogłabym użyć, znalazły się w sosie czosnkowym, którego tak jak i przy normalnej pizzy, nie mogło zabraknąć.

Czas pieczenia to 15-20 Min a temperatura- 200°C.
Na sam koniec pieczenia, kiedy pizzerki zaczęły nabierać koloru, posypałam je jeszcze odrobiną sera, który cudownie się na nich rozpuścił. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz