niedziela, 6 stycznia 2013

jajka faszerowane tuńczykiem


Podczas mojego ostatniego urlopu miałam spotkałam się z moją kuzynką, której nie widziałam ponad dziesięć lat. Spotkanie było przyjemne, a jeszcze bardziej przyjemnie wspominam pyszności, które zaserwował nam jej luby. Zaprezentuję Wam jajka faszerowane tuńczykiem, które zostały nam podane własnie tego wieczoru. Farsz postanowiłam urozmaicić cebulką i sosem czosnkowym, który nie jest konieczny i w tym wypadku raczej odzwieciedla moje zamiłowanie do czosnku. 
 
Jajka gotujemy na twardo, obieramy i koimy na połówki. Żółtka wydłubujemy i rozdramniamy widelcem w jakimś naczynku. Będą nam potem potrzebne do przystrojenia całości. 


Tuńczyka łączymy z drobno posiekaną cebulka i sosem czosnkowym, eventualnie majonezem, ale wtedy farsz musimy doprawić do smaku solą i pieprzem. Tak przygotowany farsz układamy w miejscu żółtek. Jajka pokrywamy na wieszchu sosem lub majonezem i całość posypujemy rozdrobnionymi żółtkami.

Orginalnie poza żółtkami na wieszch jajek miał trafić również drobno posiekany szczypiorek, ale ze wzgledu na cebulę i czosnek postanowiłam z niego zrezygnować.

2 komentarze: