wtorek, 25 marca 2014

brownie z owocami jagodowymi

Jest to kolejny przepis zgapiony z zaprzyjaźnionej kawiarenki, o której Wam już wspominałam.  Ta osłona brownie zauroczyłam mnie przede wszystkim dlatego, że dzięki owocom to ciasto nie jest takie słodkie i ciężkie, jak w wersji oryginalnej. Podany przepis starcza na blaszkę o wymiarach około 27cm x 21cm, a ciasto wyrasta na wysokość około 3 cm.


Potrzebować będziemy:
200g gorzkiej czekolady
170g masła
4 jajka
200g cukru
100g mąki
200ml śmietany 30%
1 łyżeczkę proszku do pieczenia

150g mrożonych owoców jagodowych
ewentualnie:  cukier puder lub biała czekolada do dekoracji
Na początku rozpuszczamy czekoladę i masło w rondelku (nie gotujemy).  Jajka ubijamy cukrem do momentu aż cukier się rozpuści. Dodajemy mąkę oraz proszek, nadal miksujemy. Na końcu dodajemy do masy śmietanę oraz rozpuszczone czekoladę i masło (mogą być jeszcze ciepłe). Ciasto przelewamy do nasmarowanej masłem i wysypanej bułką tartą lub mąką formę. Na wierzch wysypujemy równomiernie owoce. Całość pieczemy w temperaturze 170-180st przez 30 min.  Kiedy minie czas, zostawiam browniego jeszcze w piekarniku do powolnego ostygnięcia.

Wpadłam na pomysł, żeby z ciasta wycinać  okręgi za pomocą foremek do ciastek. Każdy wycięty kawałek osobno dekoruję rozpuszczoną czekoladą. Myślę, że prezentują się wtedy na prawdę uroczo.
  









1 komentarze:

  1. Uwielbiam połączenie czekolady z malinami! Już nie mogę doczekać się świeżych owoców;)

    OdpowiedzUsuń