czwartek, 21 lutego 2013

masła smakowe


Lubicie masła smakowe? Ja uwielbiam:) Najbardziej kojarzą mi się z sezonem grillowym i wtedy, w sierpniowe, leniwe wieczory , smakują najlepiej. Jednak często przyrządzam je w domu, jako dodatek do mięs, czy tostów. Moi trzej ulubieńcy to masło pomidorowe, szczypiorkowo-bazyliowe i oczywiście wszędobylskie masło czosnkowe.


Najprostszym w przygotowaniu jest masło czosnkowe. 1/3 kostki masła łączymy z 4 ząbkami sprasowanego czosnku, odrobiną soli i pieprzu. Składniki możecie zmiksować blenderem albo rozdrobnić widelcem.

Masło pomidorowe to nic innego jak masło czosnkowe z łyżką przecieru pomidorowego i szczyptą chili. I w  tym przypadku odpowiednią konsystencję masła uzyskacie z pomocą widelca.

Przy maśle szczporkowo-bazyliowym nie po obejdziecie już  bez blendera.  Dla mnie idealne proporcje to 1/3 kostki masła, 2 łyżki drobno posiekanego szczypiorku, 2 sprasowane ząbki czosnku, 1 garść liści bazylii, sól i pieprz do smaku. Wszystko razem miksujemy, do momentu aż liski bazylii nie będą rozpoznawalne w maśle.

A jakie są Wasze ulubione masła smakowe?



Mam dla Was jeszcze propozycję podania. Większe ilości masła podaję zazwyczaj w jakiejś miseczce. Kiedy masła mam mniej układam je na folii, która potem zakręcam tak, żeby powstała mi kulka. Mam nadzieję, że poniższe zdjęcia wyjaśnią Wam, co mam na myśli. Tak przygotowane zawiniątka wstawiam do lodówki, aby masło stwardniało. Gdy to się stanie na stół trafiają na spodeczkach małe, maślane kuleczki. 

5 komentarze:

  1. Z pewnością zrobię w przyszły weekend dla rodzinki! Lubię takie eksperymenty

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale mi smaka narobiłaś, idę zrobić sobie masło pomidorowe i tosty.:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Wykorzystam u siebie juz niebawem. Chili con Carne ze swiezym chlebem i maselkiem szczypiorkowo-bazyliowym to bedzie to!!! Dziekuje;)

    OdpowiedzUsuń
  4. 41 year-old Tax Accountant Abdul Ruddiman, hailing from Sheet Harbour enjoys watching movies like Joe and Parkour. Took a trip to Historic City of Meknes and drives a 600SEC. kliknij odniesienie

    OdpowiedzUsuń